Onze economie is de optelsom van wat we allemaal samen doen met ons geld. Onze leefwereld draait rond ondernemen.

Samen met onze medewerkers proberen we elke dag opnieuw de juiste keuzes te maken. Hiermee dragen we bij tot het op peil houden van onze welvaart.

En als het even kan ook ons welzijn.

Dat laatste durven we al eens uit het oog verliezen.

We zeggen weleens dat we geluk hebben. Dat we op een van de beste plaatsen ter wereld leven. Maar er zijn ook keerzijden. Eén ervan is bijzonder opmerkelijk: we zijn wereldkampioen borstkanker. Nergens ter wereld wordt gemiddeld meer borstkanker vastgesteld dan in België. Elk jaar opnieuw meer dan 10.000 vrouwen, en in beperktere mate ook bij mannen.

Elke dag sterven gemiddeld 7 vrouwen aan deze ziekte in ons land.

Gelukkig zijn we ook kampioen in het ontwikkelen van geneesmiddelen en het verbeteren van genezingsmethodes. Als ondernemer maar ook als kind, ouder en partner willen we vandaag een bijzondere oproep doen tot crowdfunding.

Think-Pink, de nationale borstkankercampagne, is op zoek naar 500.000 euro om noodzakelijk wetenschappelijk onderzoek in België te steunen in 2016.

Onderzoek in onder andere het UZ Gent, UZ Antwerpen en ZOL Genk die de genezingskansen van borstkankerpatiënten zal vooruithelpen.

Voor dit initiatief zijn we op zoek naar 500 aandeelhouders die elk minimum 1.000 euro inbrengen in het SMART-fonds. Veel is het niet maar het maakt wel een groot verschil. Naast de naam- en logovermelding bij de communicatie rond dit project, is het uiteraard vooral een symbolisch ‘gezondheidsaandeel’.

Het rendement is voor de gemeenschap; uw vrouw, moeder, zuster, grootmoeder, echtgenote. Kortom, voor iedereen die ooit kan getroffen worden door deze vreselijke ziekte.
Mogen we ook op uw steun rekenen?

Deze ondernemers staan alvast achter de boodschap.

Jan Pieter De Nul, Managing director, Jan De Nul Group
Pascal Cools, CEO Flanders DC
Adelheid Deltour, CEO Allinox/Beka
Caroline Van Marcke, CEO Van Marcke Group
Patrick Simons, Senior partner KPMG
Serge Vandriessche, Country manager Telecom Samsung
Hans Bourlon & Gert Verhulst, CEO’s Studio 100